Hello world!

Hello world!

22/02/2019

We naderen het einde van de eerste zes weken ZW’EET. Zes weken staat gelijk aan de helft van een 12 weken programma, veruit de meest populaire periode in deze opstartfase. Tijd voor een terugblik in een eerste blog. 


Wat is ZW’EET nu exact? 
De eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik 6 weken geleden geen antwoord had kunnen formuleren. Met trial & error werd steeds duidelijker wat ik wel, en vooral niet wou bereiken. Wekelijks kreeg ik zelf nieuwe inzichten door feedback van klanten, vrienden en (online) coaches. Zes weken later kan ik zeggen dat mijn initiële visie dezelfde gebleven is, maar duidelijker onder woorden te brengen is. 
Op persoonlijk vlak is ZW’EET vooral bijleren. Ik leerde dagelijks bij over beweging en voeding, maar ook over leven als een zelfstandige en de voor-en nadelen van werken in een tijdelijke invulling. Ik stapte in het online coachingsprogramma van bewegingsidool Ido Portal, nam 2 extra theoriecursussen op en kocht boeken aan die ik nauwelijks kon deadliften. Wat een ervaring! 


(No) Personal training
Die haakjes mag je gerust wegdenken. Met zes 1on1’s, drie 1on2’s en één 1on4 is het reeds drukker dan verwacht, maar probeer ik nog steeds elke klant alle persoonlijke aandacht te geven die hij of zij nodig heeft. Voedingsadvies en cardioschema’s zijn uitstekende aanvullingeen op de sessies. Op die manier kunnen persoonlijke doelstellingen door 3 factoren kunnen worden gehaald. Hier staan langetermijndoelstellingen centraal, maar kan op korte termijn ook zeker naar iets toe gewerkt worden.


No personal trainer
De haakjes staan er niet voor niets. Mijn achtergrond als diëtist overweegt steeds bij het bespreken van doelstellingen en advies. Iedereen kan op 12 weken aardig wat vermageren aan de hand van shakes en afgewogen maaltijden. Pre-operatief of voor uitzonderlijke omstandigheden als filmrollen kan dit uiteraard zijn nut hebben. Maar deze uitzonderingen mogen er niet voor zorgen dat jojo-effecten de norm worden en ons schoonheidsideaal hand in hand gaat met een kortetermijnvisie. 


Vandaar:

  • Geen eiwitshakes
  • Geen koolhydraatarm dieet
  • Geen voor & na foto’s (Tenzij deze getrokken worden 3 maand na de laatste training

Maar:

  • Aanpassingen in de eigen voeding 
  • Bewustwording over gezonde voeding
  • Uitgebalanceerde training met oog voor mobiliteit, evenwicht, stabilisatie, kracht...

Best aangesproken tot mijn visie? Stuur een mailtje en kom eens langs op een (gratis) intake gesprek. Dan kijken we samen of we een match vormen en zetten we een eerste van vele kleine stapjes naar een gezondere levensstijl! 

 

In it for the long run

Deel deze blog op: